ČAS VADBE:
9 minut

VRSTA VADBE:
Splošna vadba

TEŽAVNOST:
1

REKVIZITI:
Blazina

FOKUS:

DELITE NA:

ZDRAVA HRBTENICA – vaje na trebuhu
(začetna stopnja)

 

Namen vadbe

Vadba, ki jo ponujam je varna vadba, saj omogoča prilagoditev lastnim zmožnostim in omogoča kontrolo gibanja. Torej, da smo sposobni zavestno nadzorovati določene mišice ter jih tako znati tudi bolje napeti ali sprostiti. Vaje temeljijo na somatskem pristopu. Njihovo skupno načelo je uriti propriocepcijo – sposobnost gibanja in zavestnega prepoznavanja položajev lastnega telesa. Vaje se izvajajo počasi, kontrolirano, umirjeno in usklajeno z dihanjem. Ob takem gibanju smo lahko prisotni in sposobni opazovati, kako nam občutek vodi mišico ob polnem zavedanju. Povečuje se nadzor nad telesom. Začenjamo razumeti povezavo med počutjem in mišicami. Tako skozi gibanje in mirovanje svojega telesa vedno bolj občutimo sebe. Naša misel skrbno bdi nad lepim in polnim gibom ter dihom. In to je celovitost, ki tiči v nas samih kot potencial za delovanje, ki podpira naše telesne potrebe.

Navodila za vadbo

Vsaka vadba mora upoštevati nakaj osnovnih pravil, da bomo vadili učinkovito in tudi varno>

Izberite zase tako dolgo vadbo, da jo boste lahko brez težav vključili v svoj dan.
Odvisno od dnevnega počutja ali časa lahko bolj poudarite to, kar vas poživlja, kar sprošča vaše mišice ali umirja duha.

Vadbo začenjamo s preprostimi ogrevalnimi vajami, ki nam pomagajo izstopiti iz vsakdanjika v energijski prostor vadbe.
Konec vadbe nas mora popeljati tja kamor želimo: na primer v naporen vsakdanjik ali v prijetni nočni spanec.
Med vajami, kot tudi na koncu vedno vključujemo vaje za sproščanje, umirjanje in izravnavo, da se zavemo učinka vadbe in dopustimo telesu, da vsrka vase to, kar smo mu z vajami želeli dati.

Vadite redno. Telo obožuje ponovitve, ki mu dajejo prilložnost, da se vživi v neobičajne telesne položaje in postopoma postane kos njihovim zahtevam.

Bistveno navodilo naj bo, da ne poskušate postati kopija slik, ki jih gledate, temveč pri vsakem položaju poskušajte poiskati svoje kvalitete.

Če imate kakršnekoli težave ali bolečine, se pred vadbo obvezno posvetujte s svojim terapevtom ali zdravnikom oziroma vadite samo do bolečine.
Nikoli ne silite telesa v napetost ali bolečino.

Skozi celotno zaporedje potujte v ritmu svojega diha. Naj dih vodi vaše gibanje. Ko začutite, da vam jemlje sapo ali dihanje postane plitko ali nesproščeno, takrat veste, da ste šli predaleč. Vdih in izdih naj bosta približno izenačena oz. lahko se izdih malenkost podaljša.
Ne hitite!

V položajih vztrajajte z občutkom in tam, kjer lahko sproščeno in polno dihate.

Pozorni bodite, da je čas v položajih, ki so asimetrični, približno enak na obe strani. Lahko se zadržite malo dlje na tisti strani, ki je slabša.

Zaporedje poskušajte razumeti kot okvir, v katerem boste ugotovili, katere vaje vam najbolj ustrezajo. Potem si lahko ustvarite tudi svojo zaporedje vaj.

Če gre, si poskušajte preprosto zaporedje zapomniti čim prej, da bo vaš stik z vajami dejansko postal vaš kakovosten čas zase.

Vsak dan si privoščite kratek sklop vaj in ga doživite.
Pa če za to potrebujete pet ali dvajset minut.

Vsak, ki redno vadi ugotovi, da ima svoje priljubljene vaje kot tudi tiste, ki so neprijetne in se nam upirajo. Vendar je treba vztrajati tudi v teh. Doživljanje lastnega napora je poučno, saj ni povezano samo z odporom. Se morda izogibamo vseh naporov? In ravno to je izziv vadbe. Da se preizkušamo v vedno novih telesnih položajih. Da postopoma napredujemo v vedno zahtevnejše in raziskujemo, kje so naše meje zmogljivosti. Postajamo vedno močnejši, prožnejši, vedno bolj stabilni, osredotočeni in umirjeni. In ta občutek nas osvobaja, daje krila. In življenje postane bolj preprosto, lahkotno in pozitivno.

Vsaka vaja je po naravi le položaj telesa, v katerem vztrajamo. Ni težek in ni lahek. Kar se nekomu zdi težko, je drugemu lahko preprosto. Vsak ima močne in šibke točke, naklonjenost ali odpor do nečesa. Naj vam ne vzame poguma. Poskusite se z vsako vajo vedno znova soočiti. Naj vam predstavlja izziv in ne problem. Nikar se ne ustrašite ob pogledu na zapleten ali težak položaj. Spoprimite se z njim, na svoj način, po svojih zmožnostih. Nič ni prav in nič ni narobe. Važno je, da vadite, da poslušate svoje telo, ga predihavate in napajate s svežo energijo. Da se ukvarjate s samim seboj! Nihče ni popoln, vsak je nekoč nekje začel. Samo vztrajajte!

Bolje je malo popustiti, kot pa delati na silo

Vadba zdravi takrat, kadar se dobro počutimo v svojem telesu, in ko sledimo svojemu dihu. Kadar želimo na silo obvladati položaje, vadba ne deluje, ampak lahko škoduje. Vsak položaj ima več težavnostnih stopenj, tako da zmeraj lahko ostanete tam, kjer so trenutno vaše telesne zmožnosti. Nikoli ne silite telesa, da naredi nekaj, česar še ne zmore. Mogoče uspete narediti sam položaj, vendar bo vaše telo napeto in pod stresom, saj se bo dvignil krvni tlak, srčni utrip se bo povečal, dihanje bo hitro, plitvo in nesproščeno. Vaše mišice in vezi se bodo odzvale obrambno in s tem bo njihova oskrba s krvjo in kisikom zelo slaba, možnost poškodb pa veliko večja. To so pa ravno nasprotni učinki, kot jih z vadbo želimo doseči. Zato je pomembno, da v vsak položaj prehajate počasi in kontrolirano.
Ko zavzamete določen položaj, pazite, da je vaše dihanje globoko, počasno in sproščeno. V mislih se sprehodite skozi svoje telo in preverite, da ni nikjer nobene napetosti, zateglosti in bolečine. In če kje boli ali zateguje, raje popustite in predihajte, kot pa da na silo potiskate tja, kamor ne gre. Ko vadite sproščeno, upoštevajoč svoje telesne zmožnosti, vadba sploh ni več pretirano težka, ker se je spremenil vaš pristop. Zgrešeno je verjeti, da je boljše na silo narediti nek položaj, kot pa se enostavno spustiti v njega. Isto velja tudi v življenju.

 

Učinki vadbe

Z redno vadbo je mogoče vzpostaviti mišično ravnovesje. Izboljšajo se telesna drža, gibljivost, moč in prekrvljenost telesa. Poleg tega, da vaje učinkujejo na mišice in sklepe, vplivajo tudi na dihanje, srce in ožilje, živčni in limfni sistem, vse organe in žleze, tudi na čustva, duh in čakre (energijska središča). To so psihosomatske vaje, ki utrjujejo duševno in fizično stanje. Skozi vadbo  tako vzpostavimo stik tudi s podzavestjo, z izvorom želja, kompleksov, predsodkov, vedenjskih vzorcev.

Omogoča nam, da odpravimo slabe lastnosti, navade in tako lažje kot sicer obvladujemo življenjske težave. Vadba, kjer se preko gibanja in mirovanja lahko osredotočamo na samega sebe nas prisili, da se začnemo spoznavati in se sprejemati, tam kjer smo, kakršni smo. Dovoljuje nam, da se opazujemo, se poglobimo v svoje telo in se ga zavedamo. Nudi nam priložnost, da spremenimo pogled nase. Veliko položajev od nas zahteva, da najprej mentalno razvozlamo položaj, preden ga poskušamo izvesti s telesom. In ko vidimo, da nam ne uspe, vendar vztrajamo, ob tem pa sprejemamo svoje zmogljivosti in jih hkrati premikamo. Spoznamo, da je naše telo res čudovit in zanimiv inštrument, ki mu je potrebno namenjati pravo pozornost, tako v obliki nege, hrane, kot tudi fizične aktivnosti. Vse to, kar se naučimo na blazini, potem prenašamo tudi v svoje življenje.

Naučimo se sprejemati in se spopadati z novimi izzivi, premagovati napore, se umiriti, gledati na stvari iz nove perspektive, se poslušati in si slediti. Naučimo se odločnosti, prizemljimo se, postajamo vedno bolj odprti in fleksibilni. Sčasoma postanemo mirni in posledično se umiri tudi svet okoli nas.


Prosimo, podajte svoje mnenje o vajah. Vaje so:

Ogled rezultatov

Loading ... Loading ...

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja